Tarinamme

Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi​

Tässä maassa on monta pienyrittäjätarinaa.
Tämä on yksi niistä.

Viestintäsalot Oy syntyi vuonna 2007, kun aviopari Pälvi ja Kimmo Salo päättivät perustaa oman yrityksen. Tätä ennen molemmat olivat työskennelleet suurissa organisaatioissa viestinnän ja markkinoinnin avaintehtävissä.

– Päätös omasta yrityksestä oli monen vuoden harkinnan ja yhteisen unelmamme tulos. Lopullisen sysäyksen antoi vakava liikenneonnettomuus, jonka jälkeen mietimme tarkkaan, mitä haluamme työurallamme seuraavaksi tehdä, Pälvi muistelee.

– Tuolloin työskentelimme läheisenä työparina: Pälvi oli SOK:n sisäisen viestinnän ja minä ulkoisen viestinnän päällikkö. Tiesimme kokemuksesta, että yhteistyömme sujuu kuin rasvattu, saamme paljon aikaiseksi ja yksi plus yksi on kohdallamme enemmän kuin kaksi, Kimmo täydentää.

– Meille oli selvää, minkälaisen yrityksen haluamme rakentaa. Näkemykseemme vaikutti mm. se, että olimme itse olleet ostamassa ulkoisia palveluja. Toiminnan on oltava luotettavaa. Aikatauluissa pysytään ja yhdessä sovituista asioista pidetään kiinni. Hinnan pitää olla kohdallaan ja laadun aina korkeatasoista. Nyt yrittäjinä osaaminen ja ammattitaito ovat ne asiat, joita ensisijaisesti haluamme myydä.

Monista niistä pienistä, hyviksi havaituista yrityksistä, joilta Pälvi ja Kimmo ostivat palveluja, on tullut Viestintäsalojen yhteistyökumppaneita. Yhteistyössä on toteutettu suuriakin projekteja.

– Meidän kokoisen yrityksen menestyksen strategia on verkostoituminen. Pienten huippuammattilaisten muodostama verkosto on kustannustehokas, joustava ja jokaiselle asiakkaalleen omistautunut, Kimmo kiteyttää. 

Yrittäjyys on vastannut odotuksia. Takana on pian 15 vuotta menestyksekästä toimintaa ympäristössä, joka ei ole ollut kaikkein helpoimpia. Talouslamat ovat seuranneet toisiaan ja tavat viestiä ovat käyneet läpi melkoisen muutoksen. 

Pitkän linjan ammattilaiset uskovat kuitenkin, että perusasiat hyvän viestinnän tekemiseen eivät ole muuttuneet miksikään.

– Hyvä viestintä koostuu aina osuvasta sisällöstä, jonka luominen vaatii suunnittelua ja toteuttaminen osaamista ja näkemystä. Yritysviestinnän tärkein tehtävä on tukea liiketoimintaa puhuttelemalla omaa henkilöstöä, asiakkaita ja muita sidosryhmiä mielenkiintoisella ja ymmärrettävällä tavalla, Pälvi ja Kimmo toteavat.