Tarinamme

Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi

Tässä maassa on monta pienyrittäjätarinaa. Tämä on yksi niistä.

Viestintäsalot Oy syntyi vuonna 2007, kun aviopari Pälvi ja Kimmo Salo päätti perustaa oman yrityksen. Tätä ennen molemmat olivat työskennelleet suurissa organisaatioissa viestinnän ja markkinoinnin avaintehtävissä.

”Päätös omasta yrityksestä oli monen vuoden harkinnan ja yhteisen unelmamme tulos. Lopullisen sysäyksen antoi vakava liikenneonnettomuus, jonka jälkeen mietimme tarkkaan, mitä haluamme loppuelämämme tehdä”, Pälvi muistelee.

”Tuolloin työskentelimme läheisenä työparina: Pälvi oli SOK:n sisäisen viestinnän ja minä ulkoisen viestinnän päällikkö. Tiesimme jo aiemmasta kokemuksesta, että yhteistyömme sujuu kuin rasvattu, saamme paljon aikaiseksi ja yksi plus yksi on meidän kohdallamme todellakin enemmän kuin kaksi”, Kimmo täydentää.

”Meille oli selvää, minkälaisen yrityksen haluamme luoda. Näkemykseemme vaikutti mm. se, että olimme itse olleet ostamassa ulkoisia palveluja. Jokaisesta risauksesta ei saa rahastaa. Aikatauluissa on pysyttävä ja toiminnan on oltava kaikin puolin luotettavaa. Yhdessä sovituista asioista on pidettävä kiinni. Hinnan pitää olla kohdallaan ja laadun aina korkeatasoista. Kaikessa tekemisessä ja yhteistyössä pitää olla asiapohja, mutta rento meininki. Osaaminen ja ammattitaito ovat ne asiat, joita ennen kaikkea halusimme ostaa.”

Nyt monista niistä pienistä, hyviksi havaituista yrityksistä, joilta Pälvi ja Kimmo aikanaan ostivat palveluja, on tullut Viestintäsalojen yhteistyökumppaneita. Yhteistyössä on toteutettu suuriakin projekteja.

”Pienen yrityksen menestyksen strategia on verkostoituminen. Pienten huippuammattilaisten muodostama verkosto on kustannustehokas, joustava ja jokaiselle asiakkaalleen omistautunut. Se pystyy tarjoamaan kokonaisvaltaisia palveluja järkihintaan ilman suurten toimistojen kulurakenteita”, Kimmo kiteyttää. 

Yrittäjätoiminta on vastannut odotuksia. 

”Olemme saaneet tehdä töitä monipuolisen asiakaskunnan ja hyvin erityyppisten tehtävien parissa. Olemme päässeet tekemään myös sellaisia hommia, joita emme ole koskaan aiemmin tehneet. Toivottavasti näin on myös jatkossa”, Pälvi toteaa.

”Kysyntää on onneksi riittänyt. Uskomme, että hyvin tehty työ puhuu puolestaan ja myy vastaisuudessakin itseään”, Kimmo jatkaa. 

Pälvi ja Kimmo ovat muutaman kerran pohtineet, olisivatko ryhtyneet leikkiin, jos olisivat tienneet, että kaksi maailmanlaajuista talouslamaa seuraa toisiaan parin vuoden välein. Viestintä ja markkinointi kun ovat hyvin suhdanneherkkiä aloja. 

”Hyvin olemme näiden yli kuitenkin purjehtineet, vaikka alalla on kokonaisuudessaan käynyt melkoinen puhuri ja harvennus. Pitkäaikaiset asiakassuhteet ovat pienyrittäjälle todellakin kultaa kalliimpia, joten kiitos kaikille teille, jotka olette käyttäneet palveluitamme. Tarjoamme niitä vastakin, ja Viestintäsalojen tarina jatkuu.”